dissabte, 2 de maig del 2009

Per la Vall de l'Urubamba

Bebent la Chicha frutillada. Mmmmmm, hip!

A veure, avui tinc son i seré breu. Després del Machu Picchu em pensava que el viatge decauria en emocions. Però ves per on, la sortida per l'Urubamba va ser ben distreta. Primer llames,alpaques,guanacs i vicunyes. No em pregunteu en que es diferèncien perquè no tinc ni idea. Després Pisaq. A les restes arqueològiques incas vam contractar un guia que no va parar de parlar, bé, sí que va parar però per tocar la quena. Les explicacions del guia va fer que la visita encara fos més interessant.
D'aqui a regatejar una mica al mercat del poble, només una mica ja que a la Joana li sap greu. Haurieu de veure la cara de contentes que tenen les venedores quan ens colen un preu més alt.
Després de dinar vam anar a beure Chicha. És una beguda alcohòlica que ja bebien els incas que es fa amb blat de moro. D'aquí a veure unes salineres que hi ha a prop i després vam acabar al poblet de Maras per tornar al Cuzco ja ben fosc. 

La jornada en el Valle del Urubamba fué un dia bien variado y divertido, para empezar nuestro guia (Sr. Siro), nos llevó a un complejo dondese crian todas las variedades de auquénidos (Huy! que bien me explico), había algunos que impresionaban del pelaje que tenían (riete tú del Bob Marley).
Después a Pisaq, ruinas y mercado en fin un mercado que "arruina". Con serenata incluida eso sí (Encarni y Nuria gracias, gracias...).
Aquí en Perú, Chicha para después de comer y en un sitio "auténtico", nada de "guiris". Marçal se la acabó toda pero debió de ofender a la Pachamama porque hicimos pana con el coche y tuvimos que ir a buscar aceite a un pueblecillo donde había un Centro de Salud donde me curaron y pude comprar una pomada antibiótica, la chica que me curó era enfermera en prácticas y cuando le dije que yo era enfermera, casi se pone a llorar de la emoción por curar a una colega.

Aquesta Alpaca es podria fer trenetes.

La Joana alimentant unes llametes.

Ben preparada pels turistes.


De camí a Pisaq amb la Vall de l'Urubamba al fons.


Una part de les restes arqueològiques de Pisaq.

El nostre guia a Pisaq és com el Flautista d'Hamelín. Nosaltres el seguim.


Aquesta "Cholita" de Pisaq riu perquè la Joana no m'ha deixat regatejar amb ella.


Al mercat del poble Pisaq. La Joana fent propaganda de la poma de Lleida a la samarreta.

El mercat de Pisaq. 


La Plaça d'Armes del poble d'Urubamba.

Bebent la Chicha i oferint-li a la Mamapacha.


Les salineres de Maras


El poble de Maras


Preparada perquè li curin la cuixa al Centre de Salut de Maras.

Arribem a Cuzco quan és ben fosc.

5 comentaris:

  1. madre mia!!!!!!!!!!!
    hoy a tanto que comentar que no se por donde empezar.
    Marçal si vienes a casa y se te ocurre ofrecer algo a los Dioses ensuciando el suelo de mi casa, despues del primer trago te juro que te cap..., otra cosa como se te ocurre dejar regatear a mi hermana? no... eso no!!!!!!... alli tenia que estar yo!, ya lo sabes para el próximo.
    La Chicha... la Coca, alli no se bebe cocacola?
    ah que no me olvide de comentar lo del flautista... ummmm, que emocionante! la melodia armoniosa, excitante, enternecedora... bueno me saltaban las lagrimas... se me erizaba la piel, me ha parecido emocionantisimo, mira que si detras del Pisac esta el rio!...
    que te a pasado en la pierna?las fotos muy chulas y vosotros tan guapos como cada día...
    ah! la serenata! que os pareció? ese es otro detallito sin importancia! la ocasion mereció el esfuerzo, ya sabes por vosotros... ( ahora me estoy golpeando el corazon con el puño y os señalo)
    un besito mio de los niños y del ocupa que tengo en casa que ya mañana se instala del todo...
    preguntar si puedo alquilar un nichito de los incas para una temporada!

    ResponElimina
  2. Hola Marçal i Joana. Estem mirant les vostres fotos. Disfruteu molt que no hi tornareu mes.
    Joan i Palmira

    ResponElimina
  3. Quina passada de viatge!!
    Us vaig seguint des del principi, encara que no hagi dit res fins ara.
    Disfruteu molt (i no feu cas de la tieta, que veig que està "positiva")
    Una abraçada
    Balbina

    ResponElimina
  4. Hola pares. Estem contents de fer aquest blog perquè així ens podeu veure tot i estar fora.
    Petons.
    Ah, i a tu Antoni, altra vegada gràcies.


    Encarni, tendrias la casa sucia pero bendecida.
    La Coca Cola es universal pero aqui se estila más la Inca Cola y la Reyna Cola, que son una especie de jarabe.
    Te lo hubieses pasado pipa en el mercadillo. Fijate tu que tu hermana se iba cuando yo empezaba a regatear, le daba vergüenza.
    En la pierna de la Joana, ya dijimos que durante el Camino Inca se quemó con mate de Coca. ¡Pero es una campeona!


    Balbina, ja veus que això de l'internet ens manté més en contacte que mai.

    ResponElimina
  5. HOLA PAREJA :VIEDO VUESTRAS FOTOS,SE VE QUE LO ESTAIS PASANDO MUY BIEN ,SEGUIR ASI Y APROVECHAR AL MAXIMO.UN ABRAZO M.A.G

    ResponElimina